söndag 11 maj 2008

Hårig mus med vingar och ögon



När jag skulle vila lite i eftermiddag, såg jag en vinge utanför sovrumsfönstret. Lite senare såg jag att vingen var innanför sovrumsfönstret, alltså i mitt sovrum! Jag blev klarvaken och hämtade kameran! Försiktigt....försiktigt lyfte jag på rullgardinen...I samma ögonblick flaxade det till....en fladdermus fladdrade förbi och runt i sovrummet....Jag skrattade så jag tappade kameran när jag tänkte på att det var första gången som jag hade en mus med vingar och ögon som flaxade runt i mitt sovrum:-). Tog några foton och fångade in den. När jag skulle lämna den på ett mörkt ställe i garaget möttes jag av en fågel- Stare- som flög mot mig för att sedan försvinna ut. Jag kollade och såg att den hade lagt ägg i garaget. Det betyder att jag får skjuta på ombyggnaden jag redan hade köpt prylar till. Jag kan lika lite om fågelungar som om flygande möss men jag antar att garaget är bokat större delen av sommaren. / Kenneth